2

November

Zašto ne uspevate da smršate?

SVAKA NEUSPEŠNA DIJETA SMANJUJE USPEH SLEDEĆE

Znate ono kada kupite novu sportsku opremu, helanke, patike, pa i gumicu za kosu, naoružate se odlučnošću i kažete sebi krećem sa vežbanjem i dijetom od ponedeljka. Na prvom treningu zapanjite trenera koliko ste u stvari fizički spremni, a onda dobijete neviđenu upalu mišića i nema vas narednih sedam dana. Na dijeti ste bili sve dok koleginica nije slavila rođendan pa ste eto na poslu probali samo jedno parče torte. Slatki zalogaji naterali su vas da prekršite celodnevni režim ishrane jer već ste zgrešili pa ćete sutra opet na dijetu. Rezultat jedne ovakve nedelje je da ćete helanke, top majica i patike baciti što dalje da vas ne pozdravljaju kad god prođete pored njih, a dijetu i vežbanje odložiti za neki drugi ponedeljak.
Vrlo je jdnostavno – prestanite to da radite sebi, fokusirajte se i potrudite se da uspostavite kontinuitet. Bez mesec dana redovnih odlazaka u teretanu i konstantne dijete nema napretka.

NEREALNA OČEKIVANJA

Ne možete imati telo Dženifer Lopez ili Kejt Mos, ukoliko nemate takvu građu. Neće vam helanke stajati kao afroamerikanki ni nakon godina vežbanja. Ukoliko u gornjem delu tela nemate manji procenat masti, teško da će vam ispod majice vireti isklesani trbušnjaci. Shvatite da postoje prirodna ograničenja i potrudite se da ostvarite svoj maksimum. Najvažnije je da se u svom telu dobro osećate. Ne možete očekivati da nakon godina neaktivnosti, loše ishrane, nagomilavanja masnih naslaga, preko noći sve to promenite. Morate da shvatite da je u pitanju proces koji traje mesecima, nekada i godinama.

NE TREBA MI PUNO SAMO DA SE ZATEGNEM

Uvukli ste se u sportsku opremu, šorts je tu, top majica, sve u tonu, a onda dođete ne trening da praktično ne radite ništa, sve to zato što i niste krenuli u teretanu sa dobrim ciljem.
Žene smatraju da muškarci treba da treniraju naporno kako bi povećali mišićnu masu, a one pošto to ne žele, već hoće samo da se “zategnu” treba da treniraju lagano, sa malim tegovima i bez znoja. Ukoliko želite da imate rezultate moraćete i da se pomučite, a to znači da ćete koristiti tegove. Da, tegove i to one koji su vam teški pa nećete moći da ćaskate, pišete poruke i popravljate frizuru istovremeno.

BICIKL, TRAKA, ELIPTIK…SAMO KARDIO!

Ukoliko pokušavate da smršate, kardio jeste neophodan, ali ukoliko ne trenirate vaše mišiće sa tegovima i dalje ćete izgledati opušteno. Mišići pokreću metabolizam, tako da što više mišića imate, više kalorija sagorevate, oni smanjuju pojavu celulita i čine da vaše telo dobije taj “zategnuti” izgled kojem većina žena teži.

NIŠTA BEZ PRAVILNE ISHRANE I DOSTA VODE

Pitanje ishrane je toliko vazno da ono čini 70% rezultata, trening daje samo 30%. Dok ovo ne shvatite nema ni rezultata. Kada govorimo o ishrani ne treba zanemariti ni značaj vode. Voda ispira toksine iz vašeg tela, održava zglobove zdravim, pokreće metabolizam i smanjuje iscrpljenost. Kad kažemo voda mislimo na vodu, ne na tečnost tipa energetskih pića i gaziranih napitaka. Šećer koji unosite podiže nivo insulin, pa sagorevanje masnih naslaga postaje nemoguće.