22

November

EVO ZAŠTO TREBA VEŽBATI NAPOLJU I KADA JE HLADNO

Hladno vam je i dok sedite kod kuće u toplom stanu obučeni u trenerku, duks, majicu? Ne možete da zamislite da promolite nos napolje, a ćebe i jastuk su vam draži od spoljašnje zabave. Tako čekajući proleće i leto, gomilate kilograme  a onda brže bolje dijeta . Kupaći kostim suvišne  centimentre ne prašta, pa da ne biste došli u ovu situaciju, evo kratkog vodiča kako da se naterate da vežbate u hladnim danima.

MOTIVACIJA

Teško da će vas pomisao na plažu, more i vrele letnje dane motivisati u decembru, ali zamislite da svake godine tokom zimskih meseci zaboravite na život? Depresija, anksioznost, umor, loša koncentracija mnogima se dešava  tokom zimskih meseci. Uzrok ovog poremećaja je smanjenje sunčeve svetlosti. Vremenske promene mogu da ometaju  proizvodnju melatonina, hormona važnog za san i raspoloženje, kao i pad nivoa serotonina u mozgu. Efikasan način za podizanje nivoa ovih hormona je upravo vežbanje, koje će vam ako mu posvetite samo sat vremena dnevno doneti priliv energije za ceo dan i poboljšati vam raspoloženje. Verujte da zima može biti interesantna, samo ako se pokrenete.

FITNESS ODEĆA

Dok trčite zimi treba da se osećate slobodno i prijatno, obucite se toplije ali nemojte preterivati. To praktično znači da su vam potrebni majica za trčanje, sa specijalnom DRY PLUS tehnologijom kako se znoj ne bi zadržavao na koži, i kako bi kože mogla da diše, helanke za trčanje, šorts ispod, majica sa dugim rukavima, poželjno je da ima kapuljaču. Ako volite više da trčite u trenerci obavezno obucite helanke ispod.  Iako je po hladnijem vremenu najbolje trenirati u rano popodne, za one koji najviše vole večernje treninge obavezna je running odeća kako biste bili uočljivi.
SPRINT ILI MARATON

Zima nije pogodna za brzinsko trčanje i kraće relacije, tako da zimu boje iskoristite za kondicione treninge i trčanje na duže staze. Ako ste rekreativac 4 do 5 km dnevno vam je dovoljno.
Za one kojima je trčanje ipak previse zahtevno, bolja opcija od ne kretanja je teretana. Ukoliko vam treba nesto da vas bas oraspoloži ples je odlična opcija, bilo da se odlučite za latino, hip hop, klasične plesove ili biste da ovladate novom a zabavnom veštinom kao što je twerk.

PRIPREME SU LAKE, A KORISTI BROJNE

Verovali ili ne kada trčite po hladnom vremenu gubite više tečnosti nego po toplom, zato je jako bitno da unosite dosta vode. Telo se znoji, a znoj veoma brzo isparava na suvom i hladnom vazduhu, pa zbog toga imate utisak da gubite manje tečnosti.

Prvi put kada izađete da trčite biće teško, ali svaki sledeći put nećete ni osetiti temperaturu. Steći ćete zavidan imunitet I otpornoost na hladnoću pa neće više biti smrzavanja kada krenete do supermarketa ili čekate autobus.

Zapamtite koliko je važno zagrevanje i odmor posle vežbe, telo treba da vam bude opušteno, pokretno i toplo za “ledeno” vežbanje.

Zimi nema dovoljno toplote, ali zimsko sunce će delovati na vašu kožu kao da je avgust. Samo upamtite da stavite kremu za sunčanje (svaki put, čak i ako je minus napolju), ukoliko vežbate duže od 10 do 15 minuta.