1

December

ZALOGAJ PO ZALOGAJ DO SRPSKE NOVE GODINE: Evo kako da se ne ugojite za praznike!

Ulazimo u decembar mesec proslava, najbrojnijih slava u Srbiji, Nove godine, Božića, pa Srpske Nove godine i opet januarskih slava. Koliko god da se trudite da ne preterujete sa hranom, teško je odoleti različitim srpskim đakonijama na prazničnoj trpezi a i u našoj kulturi je nepristojno ne probati šta su to domaćice pripremile i tako sve do kraja ručka koji može trajati i po nekoliko sati.

TERETANA, PRIJATELJI I OPET TRENING!

Iako je sezona odmora i verovatno biste najradije uživali u društvu prijatelja i porodice, ne zaboravite da vežbate. Kako biste održali svoju rutinu treninga držite vašu sportsku odeću uvek u vidnom polju, i nikako je ne gurajte u ormar. Patike za teretanu, helanke, sportski duks, majica za trening, sportska torba, neka vam budu uvek na dohvat ruke.

VODA UMESTO ALKOHOLA I SOKOVA

Pre svakog jela popijte minimum dve čaše mineralne vode. Ne samo da ćete izbeći prejedanje, nego „naručivanjem“ vode, izbeći ćete probe voćnih sokova koji sadrže dosta šećera, ali i alkohol, koji vam može doneti višak kilograma. Ako ipak pokleknete prazničnom veselju insistirajte da vam alkohol sipaju u male čaše, i ne ponavljajte ture. Tako ćete uneti minimalne količine kalorija.

PUN TANJIR

Pun tanjir hrane

 

Imate pun sto hrane ispred sebe i jako vam je teško da odaberete šta ćete zapravo pojesti? Odlučite se za salatu i proteine. Napunite pun tanjir salate, tako da vam ne ostane mesta za sve one kalorične đakonije. Kad kažemo salata, ne mislimo na popularnu rusku salatu koja je sastavni deo svakog prazničnog obroka.

MESTO ZA STOLOM

Praznici podrazumevaju da se u kući skupi jako puno članova porodice, bližih i daljih rođaka, prijatelja. Potrudite se da kada sedite za stolom birate najudaljenije mesto od centra stola na kome se nalazi glavno jelo. To će vam otežati pristup hrani i smanjiti unos kalorija.

OBUCITE NAJUŽU GARDEROBU

Ukoliko idete na proslavu, obucite najjužu haljinu, majicu, džins. Ukoliko ste se jedva uvukli u garderobu teško da ćete imati mesta za više od par zalogaja, a sigurno nećete dozvoliti da vam u divnoj uskoj haljini ispada stomak, ili da vam se preko pantalona talože jastuci.

ŠTA SA DOMAĆINOM PROSLAVE?

Svi znamo koliko su Srbi gostoljubiv narod i da je zapravo jedna od najvećih uvreda ne poslužiti se u gostima, a kamoli na zvaničnim proslava ili slavama. Takođe, jako puni vaših prijatelja verovatno će proslavljati istog dana, pa kako ne biste završili kao degustator sa par kilograma viška, jednostavno objasnite domaćinu da ne možete probati baš sve. Niko vam neće zameriti ako kažete da ste već večerali ali znali ste da se kod njega jedu najbolje baklave pa ste ostavili mesta samo za kolač.

JEDITE POLAKO

Ako jedete brzo, nećete znati ni koliko ste kalorija uneli, ni šta ste sve pojeli. Jedina informacija koju će vaš mozak primiti jeste da vam je tanjir prazan i da je ona hrpa hrane zapravo nestala iz tanjira. Ako hranu budete degustirali lagano shvatićete da ste siti mnogo brže no što ste mislili