29

March

OSEĆATE SE BEZVOLJNO I UMORNO: OVAJ NAPITAK UKLONIĆE PROLEĆNI UMOR

Svake godine imate problem prelaskom iz zimske u prolećnu sezonu sa pospanošću i umorom? Evo kako da povratite energiju, volju i da prolećne dane dočekate u prijatnim aktivnostima umesto kreveta.

ZAŠTO SE OSEĆAMO MRZOVOLJNO?

Prolećni umor najčešće se ispoljava u nagloj pospanosti, umoru mišića, manjku koncentracije, iscrpljenosti i opštoj bezvoljnosti za sve i svašta. Promene se javljaju naglo, specijalno ih osećaju meteropate, a vrlo često do te mere remete svakodnevno funkcionisanje da poželite da prespavate i dan i noć.

Uzrok ovoj pojavi je zimski način ishrane, smanjeni nivo hormona sreće –seratonina i nedostatak sunčeve svetlosti tokom zimskih meseci.

U proleće zbog viših temperatura krvni sudovi se šire, što za posledicu ima pad krvnog pritiska. Jedan od uzroka prolećnog umora je i manjak vitamina C, kojim je često siromašna ishrana tokom zime, te već u prvim danima kada osetite simptome umora počnite sa pojačanim uzimanjem ovog vitamina.

ISHRANA

Zdrava ishrana, dijetaPokušajte da što češće uzimate povrće – papriku, peršun, zelenu salatu, rotkvice, tikvice, celer, karfiol, ren, cveklu. Povećajte unos gvožđa, kako bi obezbedili energiju i otklonili pospanost. Gvožđa ima u ribi, nemasnom mesu poput piletine i suvom voću, te se potrudite da sa početkom proleća obezbedite upravo ove namirnice na meniju. Vitamin B3  pomoći će vam da poboljšate koncentraciju i pamćenje. Nalazi se u iznutricama, rečnoj i morskoj ribi, kvascu, mleku, mahunarkama, koštunjavom voću, jabukama i zelenom lisnatom povrću. Vitamin E je ključan za poboljšanje cirkulacije i imuniteta, a prijaće vam i povećane količine  magnezijuma.

Ne preterujte sa ugljenim hidratima ali imajte na umu da su vam neophodni. Birajte one namirnice koje se sporo razgrađuju tokom varenja, a najbolja kombinacija je kriška crnog hleba i supa od povrća.

LIMUN NAPITAK

Jednodnevni detox plan odličan je način da se vratite u formu, a može vam pomoći i kod gubitka kilograma tako što će podstaći varenje. Nemojte ovaj režim praktikovati često, jedan dan u nedelji je sasvim dovoljan, a potrudite se i da između unošenja tečnosti imate redovne obroke. Najbolje bi bilo da svaki obrok unosite u pravilnim razmacima od tri sata.

Za pripremu napitka potrebni su vam 1 limun, 500 ml vode za piće, 1 štapić cimeta, malo ljute papričice ili čilija.

Cimet će pored toga što doprinosi ravnoteži šećera u krvi poslužiti i kao zaslađivač, dok ljuta papričica podstiće zagrevanje tela  pored osećaja kisleosti omogućiće vam osećaj topline, te ubrzati process detoksikacije i izbacivanja štetnih toksina.

Detox dan počinjete jednom čašom napitka. Za doručak možete pripremti šejk od svežeg voća – jagode, maline, borovnice, jedna jabuka, jedna kruška, oko 40 grama badema i jedan jogurt, kako biste sjedinili masu.

Užina je limunada i jedna banana. Ako ste još gladni, šaka suncokreta ili nekoliko suvih smokvi rešiće problem.

Za ručak pripremite bareno povrće ili svežu salatu. Ukoliko spremate povrće na kraju termalne obrade dodajte jednu kašiku ulja, a salatu možete začiniti limunovim sokom i maslinovim uljem.

I sledeća užina podrazumeva limun napitak, a možete pojesti krastavac ili ostatak povrća od ručka.

Nakon ovakvog dana večera dođe kao prava gozba, Možete pojesti parče ribe, najbolje losos, tunjevina ili parče grilovane piletine,a kao prilog dozvoljene su sve vrste povrća.

Pre odlaska u krevet popijte još jednu čašu limunade.