29

April

KAKO ZADRŽATI TEŽINU NAKON DIJETE?

Nedeljama ste se trudili, unosili hranu na kašičicu, napuštali prostoriju kad god vidite hranu, i postigli ste željenu težinu. Pantalone koje ste želeli ponovo da obučete sada vam fenomenalno stoje a  čini se da je sve na svom mestu.

Dve nedelje kasnije, kada ste uspostavili ravnotežu i počeli “normalno” da jedete, vaga pokazuje 3 kg više, i vi se suočavate sa takozvanim yo-yo efektom. To nikako ne znači da ceo život morate biti na dijeti, da vam se svaki zalogaj “lepi” niti da više nikada ne možete probati parče torte.

Kako izbeći udarac trudu i disciplini i svim žrtvama koje ste podneli ne bi li dostigli željenu težinu?

Morate prvo da shvatite da samo korenite promene životnih navika zapravo vode održanju telesne težine, da samo redovno vežbanje dovodi do zategnutog tela i da ste se ponovo ugojili jer ste se vratili straim navikama.

Rigoroznim dijetama telo troši reserve koje ima, a ponovnim unosom kalorij, ukoliko ih ne trošite, organizam ponovo stvara rezerve.

KOJE NAVIKE MORATE ZADRŽATI?

Manje kalorija svaki dan

Foto: Pexel

Foto: Pexel

Dijete za mršavljenje se obično drže u nekom vremenskom periodu, a nakon toga počinjete sa redovnim obrocima. Kako bi održali težinu smanjite broj kalorija u obrocima. Čarobna brojka koju trebate da sklonite s tanjira iznosi 300 kalorija, što je ekvivalentno jednoj čokoladici koju biste pojeli za užinu, 50 grama čipsa ili pola litre soka od pomorandže sa šećerom.

Jedite redovno i minimalno pet puta dnevno

Pet uravnoteženih i laganih obroka, počevši s neizostavnim hranjivim doručkom u kojem trebaju da vladaju vlakna i vitamini iz voća, žitarice i ugljeni hidrati pomoći će u zadržavanju željene brojke na vagi. Kako sati prolaze tokom dana, smanjujte količinu ugljenih hidrata.

Odlučite se za ishranu bogatu proteinima

Kako bi sprečili povratak izgubljenih kilograma, pobrinite se da na vašem tanjiru ima najviše proteina, jer oni pomažu u izgradnji mišića i ujedno ubrzavaju rad metabolizma. Kombinujte ih uz povrće sa niskim sadržajem skroba. Izbacite majonez, pavlaku i masne soseve.

Mišići pomažu sagorevanje

Bez fizičke aktivnosti teško ćete zadržati postignutu kilažu, a zamka koja se često događa u tom slučaju je’ skinny fat’ sindrom. On se najčešće manifestuje kad se kilogrami gube bez potpore čvrste mišićne mase, a rezultat je mršavi, ali mlohavi izgled. Uz to se javlja spori metabolizam koji otežava zadržavanje postignute telesne težine nakon dijete. Kako bi to sprečili važno je da tokom dijete i nakon njenog pridržavanja, radite kombinaciju aerobnih vežbi koje uklanjaju višak masnog tkiva i anaerobnih koje jačaju mišiće.

Postepeno uvođenje starih namirnica

Da bi se telo naviklo na novu težinu i manji procenat masnog tkiva potreban je određeni period, stručnjaci kažu da je telu na svaki izgubljeni kilogram potrebno deset dana privikavanja na novu težinu.

Takođe nepisano pravilo je i da koliko vam je vremena bilo potrebno da nabacite suvišne kilograme, toliko vam je potrebno i da ih skinete. Zdravo mršavljenje podrazumeva gubitak oko 1, 5 kilograma mesečno.

U tom periodu prilagođavanja treba da izbegavate vraćanje starim navikama u ishrani, tačnije namirnicama kojih ste se odrekli tokom dijete. Zabrane nema, slatkiše, testeninu i hleb možete da konzumirate, ali samo dva puta nedeljno i nikada dva dana za redom.