Hidriranje koze nakon treninga

24

October

Pravilna nega kože posle treninga

Toliko ste ponosni na sebe što ste se konačno naterali da krenete da se bavite sportom i da dovedete svoje telo do savršenstva. Dugo ste razmišljali da li to da bude teretana, trčanje u prirodi ili vožnja bicikla, i odlučili ste se za teretanu. Šta god da ste odabrali, i koji god vid da je fizičke aktivnosti, dobro je. Dobro je za vas, vaše telo i vaš duh.

Ne samo što će vaše telo da bude lepo izvajano, zategnuto, što ćete se konačno rešiti celulita, već ćete i vi imati više energije, biti srećniji i zadovoljni sobom.

Kada radite na sebi, kada vidite prve rezultate, koji ste sami postigli, dakle svojim radom, vaša energija i optimizam biće prvo primećeni.

Ali, ok, do sada niste nikada vežbali i niste u potpunosti sigurni kako treba da izgleda vaša nega nakon treninga. Tokom bilo koje vrste fizičke aktivnosti, ne samo što se troše vaše kalorije, već se i znojite.

Ukoliko vaša nega nakon treninga nije adekvatna, možete prouzrokovati pojavu bubuljica na vašem telu, a to svakako ne želite, neprijatan miris, a znoj sve vreme ostaje zalepljen na vašoj koži.

Nega kože nakon treninga o kojoj pričamo jeste univerzalna, ali ona se malo mora prilagoditi u zavisnosti od tipa kože, to se pre svega odnosi na proizvode koje ćete koristiti, jer ne deluje jednako hidratantna krema za masnu kožu, kao i za suvu kožu. Zato je važno kada kupujete proizvode za sebe, da ih prilagodite svom tipu kože.

Evo samo jedan primer, ako nakon treninga koristite pogrešnu kremu ili tonik za čišćenje lica ona može dodatno da isuši vašu kožu ili da utiče na preterano lučenje sebuma, usled čega lice može da bude još masnije.

Evo kako će vaša koža imati potpunu i pravu negu nakon treninga i kako da odredite tip vaše kože. Sagovornici na ovu temu su nam stručnjaci iz Atlas Estetike.

Nega masne kože posle treninga

Masna koža sporije stari, i to bi mogla da bude jedina prednost kod ove kože. Masno lice i koža na njemu ima manje bora, ali su one veće kada se pojave, nisu one sitne male, pogotovo oko usana i očiju. Takođe, masna koža je debela i vidljive su pore.

Ukoliko nega masne kože nakon treninga nije adekvatna i ne primenjujete savete koje ćemo podelili sa vama, može doći i do upale i stvaranja mitisera, bubuljica i akni na vašem licu. Masna koža ne zahteva dodatnu hidrataciju, toliko često, osim tokom letnjih meseci.

Nega suve kože posle treninga

Suva koža je previše osetljiva i zaista zahteva posebnu negu. Suva koža je više tanka i jako je nežna. Ova koža brže stari i na njoj se ranije pojavljuju bore. To su uglavnom one prve bore oko očiju i sitne su.

Zato na vreme treba da počnete sa korišćenjem krema za bore, kako bi sprečili njihovu pojavu i smanjili izgled već postojećih bora. Može da dođe i do vidnog perutanja vaše kože, što može biti dodatni problem, a zbog nedostatka zaštitnog sloja masti, suva koža teško podnosi promene u temperaturi.

Suva koža je kao što smo rekli tanka, vide se kapilari i sklona je pucanju. Suva koža makon treninga treba da se neguje dobrim kremama koje hidriraju lice i važno je da svi proizvodi za negu ovog tipa kože ne sadrže alkohol.

Nega mešovite kože posle treninga

Mešovita koža, baš kao što sam reč i kaže je kombinovana, dakle miks suve i masne kože. Tipična je po svojoj T zoni – a to su nos, čelo i brada i oni su masni, dok su obrazi, deo oko očiju i vrat suvi. Mešovitu kožu nakon treninga treba da negujete različitim kremama i tonicima, jer upravo na različitim delovima lica zahteva se i drugačija hidratacija kože.

Kod mešovite kože lica bubuljice se upravo mogu javiti u T-zoni, jer je ovaj deo lica masniji.

Iz tog razloga, nakon što se kući vratite sa treninga, neophodno je da održavate pravu negu vaše kože.

Nega kože tokom treninga

Pre nego što sa vama podelimo praktične savete kako treba da održavate vašu kožu nakon treninga, na kratko da vidimo kako pravilno treba da trenirate.

Postoje opšta pravila koja se tiču treninga, bilo da se trening izvodi napolju ili u zatvorenom prostoru. Obavezno sa sobom nosite peškir, koji će vam omogućiti da se brišete, a ne da dodirujete lice prljavim rukama.

Ukoliko izvodite vežbe na spravama u teretani, nemojte nikako dodirivati vaše lice rukama, već vam za to služi peškir.

Tokom treninga, mora da unosite tečnost u organizam. Uvek sa sobom nosite flašicu vode, ili možete da pijete proteinske ili sportske napitke bez šećera, jer je neophodno da uvek budete dobro hidrirani. Tokom vežbanja, gubite puno tečnosti iz tela, i morate to da zamenite sa vodom ili drugim napitkom, kao što smo rekli.Ovi sportski napitci bez šećera zamenjuju elektrolite u vašem telu.

Ukoliko se odlučite za plivanje, trčanje, ili bilo koju aktivnost koju izvodite napolju, obavezno nanesite kremu sa zaštitinim faktorom. Na ovaj način ćete zaštiti vaše lice od štetnih UV zraka.

I ono što je takođe važno, vaša oprema mora da bude od odgovarajućih tkanina, specijalno kreiranih za sportske aktivnosti. Materijal mora da bude adekvatan i mora dobro da upija, da se lako održava nakon treninga, i da ne izaziva nikakve rekacije na vašoj koži.

Nikada, ali nikada nemojte da trenirate sa šminkom. Uklonite sve tragove vaše šminke sa lica, pre nego što odete na trening. Šminka koja ostane na vašem licu tokom treninga može da dovede do začepljenja pora , a to dalje direktno vodi do pojave mitisera i bubuljica na vašem licu, i ne samo na licu, već i na vašem telu.

E sada kada ste usvojili opšta pravila za sam trening, da vidimo kako treba da izgleda nega kože nakon treninga.

Došli ste kući, osećate se jako dobro, napunili ste se energijom i sada nastupa nega kože koju mora da primenjujete svaki put nakon bilo koje fizičke aktivnosti.

Prvo ćete dobro očistiti vaše lice – da li ćete se umiti i očistiti vaše lice još u teretani, ili ćete to uraditi kod kuće, sami izaberite. Tokom trajanja vežbi, na vašem licu nakupiće se mnogo prljavštine i znoja, a samo sa pravilnim čišćenjem možete očistitu svu prljavštinu sa lica. Osim toga, to pomaže u čišćenju svih pora na vašoj koži.

Kada čistite vaše lice, treba da imate na umu da ne koristite oštre proizvode, koji mogu da štete dodatno vašoj koži i da oduzimaju zapravo prirodnu vlagu sa vašeg lica. O tome smo pričali, kada smo u uvodu objasnili tipove kože.

Ako niste poneli sa sobom sredstvo za čišćenje lica, u teretani je dovoljno da se umijete, a kada dođete kući detaljno očistite lice.

Ukoliko ne čistite vaše lice nakon treninga, možete stvoriti ozbiljan problem na vašem licu, kao što su mitiseri i bubuljice.

Nakon što ste dobro umili svoje lice, sledi detaljno tuširanje i to će ublažiti crvenilo koje će se pojaviti na vašem telu tokom vežbanja, kao i natečenost. U isto vreme, na ovaj način sprečićete mogućnost formiranja bubuljica na vašim leđima, nogama ili glavi.

Posle tuširanja dobro namažite svoje telo mlekom za telo.

Isto tako možete koristiti i saunu nakon treninga, koja se uglavnom i u većini slučajeva preporučuje. Saune su sjajno mesto na kom ćete očistiti svoju kožu. Rešićete se svih nečistoća, lepo ćete očistiti pore, a nakon saune vaša koža će izgledati sjajno i biće glatka. Nećete osetiti ni jednu neravninu.

Osim toga, ukoliko ste dobili upalu mišića, a vrlo je moguće, obzirom da niste dugo trenirali ili po prvi put krećete na sport, sauna lepo opušta tako bolne i napete mišiće.

Možete sebi priuštiti masku za lice, u kojoj ćete se lepo opustiti i odmarati uz omiljenu muziku. Evo koje maske možete i sami vrlo lako i jednostavno napraviti kod kuće-

Evo jednog predloga da napravite sami masku za lice, koja će vas lepo osvežiti nakon treninga. Biće vam potrebno:

  • Jedna kesica želatina
  • Šolja zrna grožđa
  • Jedna šolja svežih brusnica
  • Dve kašičice soka od grejpa

Sve ove sastojke dobro pomešajte u posudi dok se ne ujednače dobro i postanu kompaktna smesa. Kada ste napravili masku, poklopite i ostavite da stoji u frižideru do 45 minuta, kako bi postala gusta.

Nakon ovog vremena, izvadite masku iz frižidera i ostavite je da stoji deset minuta na sobnoj temperaturi. Nežno nanesite masku od zrna grožđa i brusnice na lice, u tankom sloju i ostavite da stoji oko 15 minuta. Nakon toga isperite lice mlakom vodom. Osušite lice peškirom ne grubo trljajući, već lagano tapkajući.

Nakon maske za lice možete primeniti vašu kremu za bubuljice ili kremu za bore, i vaša nega nakon treninga je gotova.

Ono što ste primetili jeste da je na prvom mestu neophodno da skinete svu prljavštinu sa svog tela, zato je potrebno odma da se tuširate. Ukoliko je vaš trening u teretani, a nakon treninga imate obaveze po gradu ili sl. slobodno iskoristite tuš i nemojte tako prljavi i znojavi nastaviti sa vašim aktivnostima u toku dana.

Koje su prednosti nege kože nakon treninga

Da vidimo zbog čega je važna nega kože nakon treninga, kao i uopšte zašto je važno da negujete svoje lice i kožu na pravi način.

Vaša koža je svakog dana izložena raznim uticajima koji dolaze spolja, bilo da je reč o suncu, vetru, kiši ili određenim zagađivačima. Takođe, genetika kao i način ishrane i način vašeg života mogu da utiču na zdravlje vaše kože, kao i njeno starenje ili da izazovu određenje promene na njoj.

Pravilna nega lica je veoma važna, i ima svoj večernji ritual, jutarnji ritual, rital na moru ili i ritual posle treninga o kom smo pričali.

 Jedino i samo tako možete da sačuvate vaše kožu i da usporite njeno starenje. Osim toga, pravilna nega nakon treninga će vam pomoći da održite kožu lica sjajnom, čistom i zategnutom.

Zahvaljujemo se stručnjacima iz Atlas Estetike koji su nam dali ove dragocene savete.