Devojka trčanje u prirodi

26

oktobar

Kako pronaći motivaciju za redovan trening

Često je vrlo teško pronaći motivaciju za trening. Svaki put kada odlučimo “To je to, od sutra počinjem!” i kada to “sutra” dođe, nama je teško da se pokrenemo i vrlo brzo odustanemo. Čak i kada počnemo sa treningom, često se desi da nas motivacija drži samo par dana, a nakon toga zaboravimo na svoju odluku.

Trening je izuzetno važan za celokupno zdravlje, kako fizičko, tako i psihičko. Zato je vrlo važno odlučiti se na redovan trening, kao i istrajati u toj odluci.

Ukoliko se pitate kako pronaći i održati motivaciju za redovan trening, na pravom ste mestu. U nastavku teksta možete pročitati šta utiče na motivaciju, kao i kako je održati, i to sve u cilju poboljšanja kvaliteta vašeg života.

Kako se osećamo dok treniramo je od velike važnosti

Zašto obično odustajemo od treninga? To se zapravo vrlo često dešava zato što nam fizička aktivnost ne prija. Većina ljudi misli da fizička aktivnost zapravo nikome ne prija, i da je ona samo nužno zlo u cilju poboljšanja zdravlja. Međutim, ne mora da bude tako.

Jedan od čestih razloga što većini ljudi fizička aktivnost ne prija jeste nadutost. Kada smo naduti, teško nam je čak i da se krećemo i obavljamo svakodnevne aktivnosti, a kamoli još i da se bavimo fizičkom aktivnošću.

Zato je prvi korak koji treba da preduzmemo zapravo rešenje ovog problema. Problem sa nadutošću javlja se uglavnom kao posledica loše ishrane, stresa i upravo nedovoljne fizičke aktivnosti. Iskustva sa probiotskim jogurtom su pozitivna kod velikog broja ljudi, zato ukoliko imate ovu muku, možete probati sa uvođenjem probiotskog jogurta u svoju ishranu.

Kada rešite fizičke tegobe koje vas sprečavaju u redovnoj fizičkoj aktivnosti, ona će vam lakše padati i lakše ćete održati motivaciju. Međutim, važno je zapamtiti da je određene fizičke tegobe zapravo moguće rešiti upravo redovnom fizičkom aktivnošću.

Takođe, vrlo je bitno težinu fizičke aktivnosti uskladiti sa svojim sposobnostima. Trening treba da vam bude izazovan toliko da testira vaše granice, ali ne i preterano težak kako se ne biste preforsirali. Tokom treninga treba da se osećate prijatno umorno, i kao da postižete rezultate.

Odaberite doba dana kada vam najviše odgovara da budete aktivni

Odredite koje doba dana vam najviše odgovara za trening. Mnogi ljudi biraju da na trening idu ujutru, pre posla i ostalih obaveza, dok drugi popodne ili veče smatraju optimalnim vremenom za trening.

Oni koji jutro biraju kao idealno vreme za trening kao razlog tome navode da se ujutro osećaju najodmornije, i “najlakše”, dok drugima trening pomaže da se razbude. Nakon treninga se osećaju budno i poletno, pa u novi dan odlaze sveži i puni energije. Takođe, mnogo je lakše trening odraditi ujutru, pa posle do kraja dana ne moramo da mislimo kako ćemo ga uklopiti u ostale obaveze.

Devojka radi na trbušnjacima

Međutim, nekim ljudima više odgovara da treniraju popodne ili uveče. Oni se ujutro ne osećaju dovoljno spremno za trening, osećaju se previše tromo ili nedovoljno budno i snažno. Takođe, još jedan razlog za trening u kasnijim satima jeste to što mnogi vole da na trening idu posle posla, kako bi izbacili eventualnu negativnu energiju i stres koji su im se nakupili tokom dana.

Ukoliko niste sigurni koje doba dana bi vam najviše odgovaralo za fizičku aktivnost, pokušajte da par dana idete na trening ujutro, a zatim par dana uveče. Osluškujte svoje telo i odlučite šta mu najviše odgovara. Za koje god doba dana da se odlučite, bitno je da se tada osećate fizički spremno i orno za trening.

Šta i kada jedemo utiče na našu fizičku spremnost

Šta jedemo u velikoj meri utiče na to kako ćemo se osećati, kako tokom celog dana, tako i tokom treninga. Brza hrana kao što su pica, pomfrit, čizburgeri i hamburgeri, kao i industrijski prerađena hrana koja uključuje keks, čipseve, grisine i ostale grickalice u velikoj meri doprinosi osećaju tromosti i manjku energije.

Takođe, i domaća hrana iz vaše kuhinje može imati negativan uticaj na zdravlje i fizičku spremnost, ukoliko se bazira pretežno na hlebu i testenini, ili hrani prženoj na previše ulja. Sve ovo dovodi do problema sa varenjem i nadutosti o kojoj smo govorili na početku teksta.

Ukoliko ste doneli odluku da počnete sa treningom i istrajete u njemu, posvetite dovoljno pažnje i promeni svoje ishrane, kako biste naviku fizičke aktivnosti uparili sa zdravom ishranom.

Takođe, postoji razlika između toga da li ćete jesti pre treninga ili ne. Dok se neki vode logikom da treba trenirati na prazan stomak, kako telo ne bi trošilo energiju koju dobije od doručka već zalihe masnoće našeg tela, ovakva praksa može da bude previše iscrpljujuća za organizam.

Devojka trbušnjaci

Međutim, ukoliko pojedete isuviše obilan obrok pre treninga, osećaćete se tromo i bez energije, a trening će teško pasti vašem stomaku. Ako trenirate ujutro, najbolje što možete da uradite jeste da doručkujete nešto lagano, kako biste svom telu obezbedili energiju neophodnu za trening, a da u isto vreme ne opteretite svoje organe za varenje.

I sitnice prave veliku razliku u motivaciji

Čak i sitnice kao što su odeća u kojoj treniramo, kao i muzika koju slušamo tokom treninga igraju veliku ulogu u održavanju motivacije. Ono što je zapravo najvažnije kako bismo istinski želeli da se bavimo fizičkom aktivnošću jeste da nam bude zabavno.

Zato obucite udobne helanke u kojima se osećate lepo, nabacite muziku koja vas motiviše i povedite sa sobom najbolju drugaricu. Društvo nikad nije na odmet, a uz dobro društvo, sve pada lakše!

Fizička aktivnost je značajna za celokupno zdravlje i opšte stanje organizma. Nije uvek lako pronaći motivaciju za trening, ali ako dovoljno želimo, sve je moguće. Nadamo se da će vam naši saveti pomoći da nađete motivaciju i održite je.

I zapamtite – kada vam postane teško, setite se zašto ste se odlučili na redovan trening, bez obzira da li je to zdravlje ili izgled, i svakog puta kada vam se odustaje podsetite sebe na razlog zbog kog ste počeli, i istrajte!