17

januar

Kako odabrati pravu odeću za teretanu

Većina ljudi kada prvi put kroči u teretanu ponese odeću za treniranje koju već ima – to je obično pamučna majica i trenerka ili šorts. Međutim, odeća za teretanu i sport uopše je tako dizajnirana da omogući slobodan pokret, udobnost, ali i da omogući strujanje vazduha

U nastavku teksta pročitajte kako odabrati pravu odeću za teretanu!

Ne zaboravite na donji veš!

Muške bokserice pamučnog sastava su pravi izbor ne samo za trening, već i svakodnevno nošenje!

Pamučne bokserice će pružiti udobnost, što je najvažnije kada je vežbanje u pitanju, ali i u svakodnevnim aktivnostima. Pamuk je prirodni materijal koji prija svakoj koži, i u toku obrade ovaj materijal se ne tretira hemikalijama kao većina veštačkih materijala, tako da se smatra da je pamuk hipoalergijski!

Donji veš napravljen od veštačkih materijala može iritirati intimnu regiju, i izazvati razna oboljenja, kao što su gljivice i bakterije. Svakako, celokupna nega kože posle treninga je jako bitna, a pamuk je materijal koji dozvoljava koži da diše! 

Pamuk je jako dugovečan ali i povoljan, tako da je ovo zasigurno pravi materijal za donji veš u svim prilikama!

Majice ne smeju zadržavati znoj

Ljudi obično uzmu bilo koju staru pamučnu majicu kako bi u njoj trenirali, ali ovo je jedna od najvećih i najčešćih grešaka. Pronađite pravu majicu za trening!

Kada trenirate u majici od pamuka, ona će se potpuno natopiti znojem i otežati kretanje. Ako je u teretani hladno, možda ćete se i prehladiti. 

Za intenzivnu fizičku aktivnost najbolje su majice od sintetike, likre, ili poliestera. Maijce za trening su krojene posebnom tehnologijom, što omogućava da znoj isparava sa tela, a majica ne skuplja vlagu već ostaje suva. 

Pored toga, ove majice su obično uske i uz telo, što garantuje da vam neće smetati u toku treninga. Sigurno ne želite da vam se majica zavrće, leprša ili zakači za neku spravu. 

Uske majice od pravog materijala za trening su pun pogodak! 

Šorts, trenerka ili helanke, šta je najbolje?

Odgovor na ovo pitanje zavisi od vaših preferencija! Jednostavno odaberite ono što vam najviše odgovara, ali i ovde postoji par pravila.

Ako je vreme toplo, naravno, odlučite se za šorts. Međutim, obratite pažnju da ima vezice oko struka koju možete podesiti. Ako je šorts previše uzak u struku, to vam može sprečiti lagodno dizanje, ali i smetati vam u toku izvođenja vežbi.

Tesitrajte svoj šorts da li je adekvatan za sve aktivnosti. Ako vežbate noge, proverite da li vam sprečava pokrete, ili postaje neudoban u nekim trenucima. Ne želite da vas bilo šta sprečava dok izvodite pokrete!

Trenerka je odlična ako je hladno, ali bilo bi najbolje da je ona takođe od veštaćkih materijala, iz sličnih razloga kao i majica – nikako ne želimo mokre delove tkanine na trenerci!

Helanke su najpopularniji donji deo opreme za trening kod žena, ali ovaj komad odeće postaje sve popularniji i među muškom populacijom, i to sa razlogom!

Helanke za trening

Helanke su najudobniji komad odeće za trening, baš zato što prijanjaju uz telo i time odmogućavaju slobodan pokret. Helanke imaju i još jednu prednost, a to je baš to što su uske. Trebalo bi blago da kompresuju telo, što će omogućiti bolji dotok krvi u mišiće, ali će sprečiti i mikropovrede mišića!

Ako vam je ipak neprijatno da nosite helanke, a želite da imate sve ove prednosti ovog komada odeće za teretanu, uvek možete preko helanki obući šorts! Ovako ćete se osećati prijatnije, ali i moderno!

Patike su takođe važne!

Patike su sigurno najvažniji deo opreme za terenu! Postoji nekoliko trikova kako da odaberete adekvatnu obuću, ali i vrsta same sportske obuće je jako bitna.

Ako se vaš trening sastoji iz kardio i treninga visokog inteziteta gde dosta skačete, trčite i krećete se, onda je najbolje izabrati one patike sa mekanjim đonom koji će apsorbovati sve pokrete. Ovo je pogotovo važno kako vaše kosti i zglobovi ne bi trpeli štetu.

Sa druge strane, ako je vaš trening težinski, i sastoji se iz dizanja tegova, onda je od velike važnosti da vaše patike budu ravnog i tvrdog đona, tj. da nisu za trčanje. Kada radite čučnjeve ili mtrvo dizanje veoma je bitno da je stopalo stabilno, i da prijanja uz podlogu. Patike za trčanje su previše mekane za ovakve vežbe i mogu izazvati nestabilnost, što može biti jako opasno kada dižete velike kilaže.

Odaberite patike adekvatne za vašu vrstu aktivnosti i nećete imati nikakvih problema!

Odeća za teretanu ima svoju svrhu, i tek kada je kupite shvatićete koliko je lakše i ugodnije trenirati u njoj nego u staroj majici i trenerci. Trening će biti puno efikasniji, bolje ćete se osećati, a i zbog velikog izbora boja, dezena i dizajna, možete stovriti lepe odevne kombinacije!