Da li ste ljubitelj različitih sportskih disciplina, profesionalno trenirate i redovno posećujete teretane i fitnes centre?
Ukoliko je vaš odgovor na prethodno postavljeno pitanje potvrdan, možda je vreme da razmislite o ideji da otvorite sopstveni fitnes centar. Investiranje u otvaranje ovakvog sportskog objekta iziskuje pažljivo strateško planiranje, detaljno istraživanje tržišta i potrebnih uslova, adekvatan početni kapital, kao i pozamašnu količinu motivacije.
Stoga smo za vas sastavili spisak najvažnijih stavki koje morate čekirati pre nego što odlučite da realizujete ovaj poduhvat. Nastavite sa čitanjem!
#1 Izaberite stručan tim i tip časova za vaš fines centar
Prostrana sala i adekvatni rekviziti su većini prva asocijacija kada pomisle na otvaranje fitnes centra, međutim tim obučenih specijalaca igra daleko bitniju ulogu. Ukoliko se fokusirate isključivo na opremu, zapostavićete sam koncept fitnes centra, a to je da edukujete ljude o pravilnom i regularnom vežbanju, kao i da im pomognete da se odluče za sam tip vežbanja.
U zavisnosti od vaših preferencija i potreba, možete angažovati stručnjake koji će držati grupne ili individualne treninge crossfit-a, joge, pilatesa, aerobika, zumbe ili koji će obučavati početnike u teretani.
Samostalni rad je održiv ukoliko osoba zna kako pravilno da vežba i ukoliko nema problem sa motivacijom – a realnost je takva da većina ima.
Stoga vam je potreban tim profesionalaca koji će inspirisati i podstaknuti polaznike da korektno izvode vežbe. Ovaj tim može biti koncipiran od fitnes instruktora, joga majstora, aerobik instruktora, kao i sportskog lekara ili fizioterapeuta kako biste vašim klijentima pružili kompletnu uslugu.
Važno je napomenuti da je potrebno da se osoblje vizuelno izdvoji u sali i da nosi profesionalnu uniformu koja će odslikati njihovu kompetentnost i posvećenost. Smatramo da je personalizacija jedna od ključnih stavki brendiranja i da će vam ona doneti uspeh na duže staze – onda je izrada uniformi pravo rešenje, jer ćete na taj način kreirati vizuelni identitet koji će vam dalje pomoći u promociji i izgradnji marketinške strategije.
#2 Pažljivo izaberite prostor i lokaciju za fitnes centar
Ovaj korak je od krucijalnog značaja jer može značajno uticati na broj i recenziju klijantele. U ovom segmentu planiranja je važno da najpre razmislite o tome da li biste pre iznajmljivali salu ili investirali u kupovinu prostora.
Cene iznajmljivanja i cene kvadrata će zavisiti od brojnih faktora, poput konkretne lokacije, tržišnih finansijskih oscilacija, gustine saobraćaja i kvaliteta drumske infrastrukture, opremljenosti sale, kao i dobijanja odobrenja od strane nadležnih organa.
Ukoliko planirate da kupite prostor, verovatno ćete se odlučiti na podizanje kredita. Ovo iziskuje da budete okarakterisani kao kreditno sposobni od strane izabrane banke.
Iako postoji neke razlike, univerzalni kriterijumi se odnose na to da imate stabilna mesečna primanja, da ispunjavate starosni kriterijum (starosni raspon od 20 do 70 godina), kao i da imate povoljnu kreditnu istoriju (izmirena prethodna dugovanja, isplaćene takse za porez, regulisan dozvoljeni minus …).
Dalje je važno da se odlučite za konkretnu lokaciju – predgrađe grada ili centar?
Ukoliko želite da izgradnju manju lojalnu zajednicu, topla preporuka je da se odlučite za periferiju grada, dok je centar bolja opcija ako planirate da vremenom širite svoj biznis.
Obavezno se raspitajte da li se na toj lokaciji nalazio nekada fitnes centar, istražite ko vam je konkurencija, kao i koje su potrebe i problemi ljudi u tom području – a u skladu sa tim i kako im vaše usluge mogu pomoći. Takođe, adekvatna povezanost sa javnim prevozom i parking mesta su ovde vrlo bitna stvaka.
#3 Nabavite adekvatnu sportsku opremu
Adekvatna sportska oprema za fitnes centar je svakako jedna od prioritetnih stavki. Opremljenost može biti presudan faktor kod klijenta, te je važno da birate kvalitet.
Dobra ideja jeste da, uz svu neophodnu opremu za izdvojene treninge, nabavite i odgovarajuće rekviziti i mašine za teretanu, kako bi vaši polaznici imali što veći izbor prilikom treniranja.
Spisak neophodnih rekvizita bi uključivao sledeće:
- Prostirke za jogu ili pilates
- Stepere za aerobik
- Lopte za pilates
- Tegove različite težine
- Medicinske lopte
- Trake za vežbanje
- Klupa za trbušnjake
- Benč klupa i oprema
- Traka za trčanje
- Sobni bicikl
- Sprava za vežbanje ruku, grudi i nogu
- Šipke različitih dužina i težina
- Sprave i oprema za crossfit i powerlifting
Ovako ćete imati opremu za bilo koju vrstu joge, pilatesa, kružnog treninga ili časa zumbe.
#4 Nabavite potrebnu dokumentaciju za registrovanje fitnes centra
Iako papirologija za ovaj poduhvat nije prezahtevna, korisno je da znate šta vam je sve od dokumentacije potrebno kako biste registrovali vaš fitnes centar.
Ono što vam je potrebno je najpre:
- Osnivački akt
- Prijava za registraciju naziva i lokacije
- Uplatnica za potrebne APR takse
- Prijava poreskoj upravi
- Kvalifikovani elektronski potpis i pečat
Uz ovo, bitno je da razmislite i o rashodima, odnosno o iznosu članarine i regulisanju ovog protokola. Pored članarine, možete i postati distributer pojedinih brendova suplemenata i proteinskih šejkova.
Važno je imati na umu i dodatne troškove kao što su porezi, sredstva za oglašavanje, komunalne usluge i servis i amortizacija opreme.
Nadamo se da vam je tekst bio koristan, koliko i informativan, te da smo vam obezbedili i razjasnili sve relevantne podatke u vezi otvaranja sopstvenog fitnes centra – Srećno!